Rozšíření záruky pro ThinkPad (tříletá NBD s “ochranou”)
3. 9. 2010 | 5
ThinkPad je pracovní nástroj jako každý jiný. Jakékoliv zařízení se může porouchat – ať už vinou uživatele, nebo samotného stroje. Bez pomůcky, která člověka navíc ještě z velké části živí (eventuelně funguje jako školní pomocník), nevydržíte ani den, natož měsíc, což je zákonná lhůta pro opravu. Jak záruční podmínky vylepšit?
Lenovo k ThinkPadům nabízí samozřejmě rozšíření záruky, jak se u profesionálních business strojů sluší a patří. S výjimkou některých vyšších modelů získáte po nákupu jednoletou omezenou záruku (fyzické osoby přirozeně ze zákona roky dva; nově vyšší modely T, W a X nabízí standardně záruku tříletou), kdy musíte notebook dopravit do servisu a trpělivě čekat až 30 dní na vyřízení (i když se dnes opravy pohybují obvykle v rozmezí 4-7 dnů, zrovna váš náhradní díl nebude jako na potvoru skladem).
Před představením nadstandardních dokoupitelných záruk si projdeme základní terminologii:
- SPac = Service Pack = servisní balíček, rozšíření záruky
- carry-in = standardní záruka, kdy dopravíte notebook do servisu
- on-site = servis je prováděn (doma) u zákazníka
- NBD = Next Business Day = servisní balíček s reakcí servisu následující pracovní den od nahlášení poruchy
- w/ Protection = záruka pokrývá i náhodné poškození
- HC = Hard Copy = papírová (tištěná) verze záruky
Rozšířené záruky
Jaké druhy rozšířených záruk Lenovo pro ThinkPady nabízí? Na výběr je jejich nepřeberné množství. Úvodem poznamenám důležitou informaci – záruku je možné prodloužit pouze v prvních 12 měsících od koupě přístroje (tedy po dobu platnosti záruky standardní); ThinkPady, ThinkPady Edge, ThinkPad X100e a IdeaPady mají všechny odlišné servisní balíčky. Stav záruky můžete ověřit na webu Lenovo.
Základem je prodloužení záruky na více let (2, 3 a více let; je nutné si uvědomit, že v případě delší doby než 3 roky, což je takový nepsaný standard, cena dramaticky roste) beze změny záručních podmínek – carry-in (notebook tedy dopravíte do servisu a pak vyzvednete, vše proběhne v rámci zákonem stanovené lhůty 30 dnů; záruka pokrývá výrobní vady a vady vzniklé při běžném používání).
Pokročilejší záležitostí je servis typu NBD on-site, kdy vás servis Lenovo kontaktuje následující pracovní den od (telefonického) nahlášení poruchy a co nejdříve k vám domů/do kanceláře pošle technika (celý proces obvykle trvá 3-4 dny). Záruka stále pokrývá zákonný rámec.
Poslední, nejvyšší variantou je servis NBD on-site s ochranou proti náhodnému poškození (with Protection), který kromě rychlé a pohodlné opravy u zákazníka nabízí záruční pokrytí závad vzniklých mechanickým poškozením (pád apod.), poškozením displeje (jak mechanické, tak jiné) či poškozením elektrickým proudem (vše samozřejmě neúmyslně). V případě, že je notebook po poškození neopravitelný, dostane zákazník nový kus (ve smlouvě stojí, že se bude jednat o stejný, nebo lepší model). Spadne-li vám tedy notebook omylem ze schodů a úplně se “zruší”, stačí zavolat Lenovo a na cestě je nový kus. Důležité upozornění ale je, že tím záruka přirozeně pozbývá platnost – platí buď po smluvně stanovenou dobu, nebo do doby první výměny stroje.
Ještě pokročilejší záruky existují (např. s přednostní opravou, se zálohou a obnovou dat), ovšem už je nutné řešit se zákazníkem individuálně.
Jak vypadá HC NBD onsite w/ Protection?
Nedávno jsem svůj ThinkPad R400 před skončením standardní záruky dovybavil o tříletou NBD on-site záruku s ochranou proti náhodnému poškození. Za (v porovnání s cenou notebooku a kvalitou a šíří poskytovaných služeb) směšnou cenu zhruba 4 000 Kč jsem tak získal pokoj a klid. Pravda ale je, že jsem ještě nikdy nedal tolik peněz za papírovou brožurku, která vypadá jako zkrácený manuál k počítačové hře (rozměr je mimochodem shodný s vsádkou v klasickém CD obalu; dříve se tak prodávala).
Co v balení najdeme? Pouze několikastránkový sešitek s potřebnými kontakty na servis a záručními podmínkami. Na poslední straně je pod strhávací krytkou vytištěné číslo záruky a PIN, kterými svou záruku po internetu zaregistrujete. Samotná registrace mi zabrala několik minut (i když z nějakého důvodu byl text na webu tak malý, že jsem musel zvětšit zobrazení prohlížeče na 700%), ověření registrace trvalo několik desítek minut a samotné přiznání necelý den (Lenovo má oficiální lhůtu do 30 dnů).
Pozn.: Po odtržení krycího okénka PIN a čísla záruky ztrácíte možnost záruku vrátit! Proto dobře ověřte (ideálně se zodpovědným prodejcem) a zvažte, zda je záruka na váš notebook použitelná.
Zkušenosti s NBD on-site zárukou
Krásné zkušenosti píše na svém Notebook Blogu swarm. Odkazy najdete níže.
- Oprava pantů na ThinkPadu R61
- Na notebooku se nejí (oprava víka displeje T61)
- Koupě NBD on-site záruky (swarm ještě na MyEgo)
Related
AUTOR: Matěj Gottwald
Odpovědět
Zrušit odpověďOblíbené články
Komentáře
Štítky
#LenovoTechWorld AMD AMD Ryzen Android Broadwell Dolby Dolby Atmos Dolby Vision gaming IdeaCentre IdeaPad Intel Intel Core JBL KitKat klávesnice Legion Lenovo Moto Motorola NAS (síťová úložiště) notebook nVidia problém recenze retro Skylake smartphone SSD tablet ThinkBook ThinkCentre ThinkPad ThinkVision TrackPoint Vibe video výběr notebooku Windows Windows 8.1 Windows 10 Windows 11 X1 Carbon Yoga řešení
smutné je že pokud web Lenovo nefunguje tak se pomoci nedovolate.
a ještě smutnější je, že to NBD je response time a nikoliv fix time – a když není díl pro opravu, tak se s NBD můžete jít tak akorát vyfotit
Je možné objednat i fix time, ale ta jde mimo běžný kanál.
[…] seznam je dlouhý a jsou téměř na každém rohu. Pokud máte notebook s některým z balíčků rozšířené záruky, je pro vás reklamace ještě […]
[…] které je prakticky v každém větším městě. Rozšířit ji lze na víceleté varianty až s odezvou následující pracovní den, opravou u zákazníka doma včetně ochrany proti náhodnému … pádem, tekutinou či elektrickým […]