Řešení: Nesprávné datum záruky na webu podpory a v Lenovo Vantage
8. 7. 2024 | 1
Koupili jste si nové zařízení Lenovo a vidíte na webu podpory a ve Vantage nesprávné datum začátku běhu záruky? Nelekejte se.
Notebook samotný nemá jak poznat, kdy byl prodaný. Proto se toto datum počítá od různých termínů, někdy od prvního spuštění, většinou ale od data naskladnění k prodejci. Může se lišit o pár dní, ale i o pár měsíců. Nemusíte mít strach, že byl například notebook rozbalený, použitý a vrácený. Ostatně tohle byste poznali okamžitě díky poškozeným bezpečnostním pečetím na obalu zařízení.
Vaše zařízení nebude mít kratší záruku. Elektronická záruka je pouze orientační, pokud na webu podpory vyprší a bude potřeba notebook reklamovat, servisu stačí doložit kopii faktury, právě údaj na faktuře je totiž rozhodující.
Datum pořízení notebooku si můžete aktualizovat svépomocí. Postup je v zásadě jednoduchý:
- Přejděte na web podpory https://support.lenovo.com/cz/cs/
- U produktové řady pod nabídkou „Počítač“ klikněte na „Zobrazit podporu PC“
- Zadejte zde sériové číslo vašeho zařízení
- Vyberte položku „Kontaktujte nás“
- Klikněte na „Získejte pomoc s nesprávným stavem záruky“
- V prvním políčku vyberte „Warranty / Registration / Update Purchase Date“
- Nastavte zemi nákupu a zkontrolujte sériové číslo
- Zvolte datum nákupu, které se musí shodovat s údajem na účtence nebo faktuře. Do místa nákupu napište název prodejce. Do pole popis popište problém, např. „wrong purchase date“ a přiložte kopii dokladu.
- V dalším kroku zadejte jméno, příjmení a e-mail. Telefonní číslo a adresa jsou nepovinné údaje, není potřeba je zadávat.
- Potvrďte a odešlete.
Obvykle do druhého pracovního dne vám přijde potvrzení o úpravě údajů. Na webu podpory a ve Vantage se změna projeví do 24 hodin od tohoto emailu. V případě nesprávnosti některého z údajů či jakéhokoliv problému vás bude podpora kontaktovat na zadaný email s dalšími instrukcemi.
Related
AUTOR: Vojtěch Vymětal
Odpovědět
Zrušit odpověďOblíbené články
Komentáře
Štítky
#LenovoTechWorld AMD AMD Ryzen Android Broadwell Dolby Dolby Atmos Dolby Vision gaming IdeaCentre IdeaPad Intel Intel Core JBL KitKat klávesnice Legion Lenovo Moto Motorola NAS (síťová úložiště) notebook nVidia problém recenze retro Skylake smartphone SSD tablet ThinkBook ThinkCentre ThinkPad ThinkVision TrackPoint Vibe video výběr notebooku Windows Windows 8.1 Windows 10 Windows 11 X1 Carbon Yoga řešení
Mně aktualizace data prodeje nezafungovala. Před rokem a půl jsem koupil nový ThinkPad T14s G2. Tou dobou už to byl trochu výběhový model. Koupen byl však u oficiálního distributora. Součástí byla tříletá on-site záruka. Po registraci na stránce podpory Lenovo jsem zjistil, že ze záruky už uběhlo 11 měsíců. Zkusil jsem tedy udělat aktualizaci data pořízení přesně tak, jak je popsáno v článku. Dostal jsem jen strohou odpověď, že litují, ale datum mi nezaktualizují. Pak jsem někde dohledal, že to udělají jen v případě rozdílu do 3 měsíců.
Prodejcem jsem byl ubezpečen, že u nich mi záruka platit bude ty celé 3 roky.